Covid-19, uppdatering 17 mars

Uppdatering 17 mars

I dessa tider är det viktigt att vi alla är försiktiga och hjälps åt för att viruset inte ska spridas i samhället. Vår personal på Kristinehamnsbostäder träffar under en dag många människor, både i era bostäder men också när vi får besök till vårt kontor och kundtjänst.

Att träffa er är förstås alltid trevligt men i nuläget är det viktigt att vi gör vad vi kan för att minimera och förebygga smittspridning och VI behöver ER hjälp med det.

Från och med onsdag 18/3 håller vi kontor och kundtjänst stängt för drop-in besök.

Ärenden som kontraktskrivning, nyckelutlämning/inlämning tidsbokas.

Vi vill att ni tills vidare kontaktar oss med era frågor och ärenden via telefon 0550-348 90, välj det talsvar som motsvarar ditt ärende, mail info@kribo.se eller för er som är hyresgäster går det också bra via Mina Sidor.

Våra telefontider utökas och är tillsvidare mån-fre 08.00-15.00.

Som vi informerat om tidigare så utför vi för närvarande endast akuta fel i era lägenheter och med akuta fel menar vi fel som begränsar möjligheten till boende t ex elfel, vattenläckor, trasiga kyl/frysar, spisar samt avloppsstopp.

Gällande besiktningar och visningar utförs dessa enligt kommunikation mellan hg och oss.

 

Uppdatering gällande läget med corona, 2020-03-13

Vi har med anledning av nya rapporter gällande coronaviruset ytterligare stärkt våra rutiner kring arbete i Kristinehamnsbostäders bestånd.

Från och med 2020-03-13 åtgärdar vi endast akuta fel i samtliga våra lägenheter.
Med akuta fel menar vi fel som begränsar möjligheten till boende t ex elfel, vattenläckor, trasiga kyl/frysar, spisar samt avloppsstopp.
Arbeten i allmänna utrymmen och ute sköts som vanligt.
Underhållsarbeten fortsätter i lägenheter om inte hyresgäst är hemma.
Samtliga arbeten i lägenheter utförs med viss skyddsutrustning, andningsskydd, skyddsglasögon och skyddshandskar.
Lägenhetsbesiktningar utförs bara vid hyresgästs frånvaro även här med skyddsutrustning enligt ovan.

Receptionen håller fortsatt öppet men tänk på att i största möjliga mån kontakta oss på telefon eller mail. Befintliga kunder har möjlighet att göra ärenden på Mina Sidor.

Detta för att begränsa smittspridning av coronaviruset

 

Angående covid-19, 2020-03-12

Folkhälsomyndigheten har nu höjt risknivån till mycket hög risk för samhällsspridning av coronaviruset i Sverige. Med anledning av detta vidtar Kristinehamnsbostäder extra försiktighetsåtgärder.

Vi kommer fortsättningsvis vara ytterst restriktiva med arbete i våra äldreboenden för att undvika spridning till de äldre och prioritera akuta ärenden. Vad gäller övrigt bestånd kommer vi även här att vara restriktiva och i största möjliga mån endast utföra akuta ärenden. Har ni fel som kan vänta ber vi er återkomma längre fram.

För att förhindra smittspridning meddela oss om ni känner er sjuka på något sätt så vi vet innan fortsatt hantering av ert ärende.

Vi har kontoret öppet som vanligt men tänk på att i största möjliga mån kontakta oss via telefon eller mail. Du som kund hos oss kan även utföra ärenden på Mina Sidor.

I övrigt följer vi Folkhälsomyndighetens riktlinjer.

På kommunens hemsida finns uppdaterad information att läsa https://www.kristinehamn.se/

Här kan du läsa mer om vad våra myndigheter har för rekommendationer i dagsläget.
http://www.folkhalsomyndigheten.se/…/covid…/fragor-och-svar/
https://www.krisinformation.se/

Nyheter

Höstplantering

23 oktober, 2020
Läs nyheten h
För hyresgäster

Nyttig information för dig som bor hos oss idag

Hyresgästportalen h

Kristinehamnsbostäder AB Bostadsapp

Kristinehamnsbostäder AB Bostadsapp